Rok 2017

Zeszyty naukowe 1 / 2017 (24)

Spis treści / Contens


DZIAŁ 1. POLSKA OBYWATELSKA I SAMORZĄDOWA
CHAPTER 1. CITIZEN SHIP AND LOCAL GOVERNMENT IN POLAND

  • ELŻBIETA LEWANDOWICZ
    OCENA ZAGOSPODAROWANIA OBSZARÓW PRZYJEZIORNYCH POWIATU OLSZTYŃSKIEGO
    ASSESSMENT OF DEVELOPMENT LAKE AREAS IN TERMS OF DEVELOPMENT "TOURISM INDUSTRY"

  • JACEK WOŹNIAK
    POLITYKI PERSONALNE
    HR POLICIES

  • ANNA MACIUSZEK
    WOLONTARIAT OSÓB W WIEKU 60+ JAKO ELEMENT WSPARCIA RODZIN W OPIECE NAD OSOBAMI STARSZYMI NA PODSTAWIE RZĄDOWYCH PROGRAMÓW NA RZECZ AKTYWNOŚCI SPOŁECZNEJ OSÓB STARSZYCH
    VOLUNTEERS AGED 60+ AS A FAMILY SUPPORT IN CARING FOR THE ELDERLY ON THE BASIS OF GOVERNMENT PROGRAMS FOR THE SOCIAL ACTIVITY OF OLDER PERSONS

  • HENRYK KOWGIER
    KILKA UWAG O GRUPACH SYMETRII NIEKTÓRYCH WIELKOŚCI EKONOMICZNYCH ORAZ POWIERZCHNIACH RÓWNOWAGI
    SOME REMARKS ON SYMMETRIC GROUPS OF CERTAIN ECONOMIC SIZES AND SURFACES OF EQUILIBRIUM

  • KAREN CHACZBABIAN
    KOSZTY PŁACENIA PODATKÓW A PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ
    COSTS OF TAX COMPLIANCE FOR ENTREPRENEURS

  • BEATA KLAJA-GAWEŁ
    PRZYJAZNE ŚRODOWISKO PRACY FILAREM STRATEGII ZARZĄDZANIA RELACJAMI Z PRACOWNIKAMI W PRZEDSIĘBIORSTWIE KOLEJOWYM - WYNIKI BADAŃ EMPIRYCZNYCH
    A FRIENDLY WORK ENVIRONMENT AS A PILLAR OF THE EMPLOYEE RELATIONSHIP MANAGEMENT (ERM) STRATEGY IN THE RAILWAY COMPANY - EMPIRICAL RESEARCH FINDINGS

  • TOMASZ KACPRZAK, MAREK NIEWĘGŁOWSKI
    THE IMPACT OF INFRASTRUCTURE INVESTMENT ON THE SUSTAINABLE DEVELOPMENT OF SIEDLCE
    WPŁYW INWESTYCJI INFRASTRUKTURALNYCH NA ROZWÓJ ZRÓWNOWAŻONY MIASTA SIEDLCE

  • ADAM RUDZEWICZ
    ZAUFANIE KONSUMENCKIE JAKO FUNDAMENT PRZEDSIĘBIORSTWA
    CONSUMER TRUST AS A BASIS OF COMPANY

  • SATURNIN FADROWSKI, ZBIGNIEW BRODZIŃSKI
    DYNAMIKA ZMIAN W ILOŚCI I STRUKTURZE PRZEDSIĘBIORCÓW TELEKOMUNIKACYJNYCH
    DYNCAMICS OF CHANGE IN NUMER AND STRUCTURE OF TELECOMMUNICATION ENTREPRENEURS

  • TOMASZ WINNICKI, ANNA SIKORA
    WYBRANE PROBLEMY URUCHAMIANIA POZAROLNICZEJ DZIAŁALNOŚCI
    SELECTED PROBLEMS IN CONDUCTING NON-AGRICULTURAL BUSINESS ACTIVITY

  • ANDRZEJ BORUSIEWICZ
    LOGISTICS ORGANIZATION IN A DAIRY ENTERPRISES
    ORGANIZACJA LOGISTYKI W ZAKŁADZIE PRZETWÓRSTWA MLEKA

  • MARIA RYSZ, ELŻBIETA JADWIGA SZYMAŃSKA
    ZMIANY NA RYNKU OWOCÓW W POLSCE W LATACH 2010-2015
    POLISH FRUIT MARKET IN 2010-2015 TRENDS AND CHANGES

  • VASYL LYPCHUK
    LOJALNOŚĆ KLIENTÓW PRZEDSIĘBIORSTWA HURTOWEGO RYNKU ROLNEGO
    THE LOYALITY OF ENTERPRISE CUSTOMERS OF WHOLESALE AGRICULTURAL MARKET

  • DAGMARA STANGIERSKA, IWONA KOWALCZUK, MONIKA ŚWIĄTKOWSKA, HANNA GÓRSKA-WARSEWICZ
    DETERMINANTY WYBORU LOKALI GASTRONOMICZNYCH ZE SZCZEGÓLNYM UWZGLĘDNIENIEM KOMUNIKACJI - WYNIKI BADAŃ KONSUMENCKICH
    DETERMINANTS OF SELECTING DINING INCLUDING COMMUNICATION - RESULTS OF CONSUMER RESEARCH

  • ELŻBIETA PYTEL, SYLWIA ŻERO
    STAN I PERSPEKTYWY ROZWOJU PRZESIĘBIORCZOŚCI NA OBSZARACH WIEJSKICH WOJEWÓDZTWA PODLASKIEGO
    CHARACTERISTICS OF ENTREPRENEURSHIP IN RURAL AREAS OF THE VOIVODESHIP OF PODLASIE

  • MONIKA ŚPIEWAK – SZYJKA
    AN ANALYSIS OF SALE OF AGRICULTURAL PROPERTY BASED ON AGRICULTURAL PROPERTY AGENCY IN SZCZECIN
    ANALIZA SPRZEDAŻY NIERUCHOMOŚCI ROLNYCH NA PRZYKŁADZIE AGENCJI NIERUCHOMOŚCI ROLNYCH W SZCZECINIE

  • ADAM PAWLEWICZ, KATARZYNA PAWLEWICZ
    PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ NA OBSZARACH WIEJSKICH W POLSCE WSCHODNIEJ – TENDENCJE I PERSPEKTYWY
    ENTREPRENEURSHIP IN RURAL AREAS OF THE EASTERN POLAND – TRENDS AND PROSPECTS


DZIAŁ 2. POLSKA WIEDZY I INNOWACYJNOŚCI
CHAPTER 2. KNOWLEDGE AND INNOVATION IN POLAND

  • MALWINA LIGNOWSKA-KULPANOWSKA
    KAŁASZNIKOW I KAWIOR. OCENA PROCESU BUDOWANIA WIZERUNKU NARODOWEGO Z WYKORZYSTANIEM ANALIZY PRASY ZAGRANICZNEJ
    KALASHNIKOV AND CAVIAR. THE RATING OF PROCESS OF BUILDING THE NATIONAL IMAGE USING THE FOREIGN PRESS

  • PATRYK ZACHŁOWSKI
    WPŁYW WIEDZY NA DYNAMIKĘ PROCESÓW INNOWACYJNYCH
    IMPACT OF KNOWLEDGE ON THE DYNAMICS OF INNOVATIVE PROCESSES

  • PAWEŁ BUCHOWSKI, KATARZYNA BRODZIŃSKA
    STRUKTURY SIECIOWE W ROLNICTWIE – TEORIA I PRAKTYKA DZIAŁANIA
    NETWORK STRUCTURES IN AGRICULTURE - IN THEORY AND PRACTICE

  • MAREK NIEWĘGŁOWSKI, PAWEŁ TROJANOWSKI, TOMASZ KACPRZAK
    ZNACZENIE KAPITAŁU LUDZKIEGO DLA ROZWOJU PRZEDSIĘBIORCZOŚCI I JEGO WPŁYW NA GOSPODARKĘ LOKALNĄ
    THE IMPORTANCE OF HUMAN CAPITAL FOR THE DEVELOPMENT OF ENTREPRENEURSHIP AND ITS IMPACT ON THE LOCAL ECONOMY

  • AGATA KRUKOWSKA-MILER
    MOŻLIWOŚCI TWORZENIA WARTOŚCI DLA KLIENTA/PACJENTA W ZAKŁADACH LECZNICZYCH W POLSCE
    POSSIBILITIES OF CREATING VALUES FOR CUSTOMER PATIENT AT HEALYH CARE ORGANIZATIONS IN POLAND

  • KATARZYNA DZIEWANOWSKA
    WSPÓŁTWORZENIE WARTOŚCI W LOGICE USŁUGOWEJ – PRZYKŁAD SZKOLNICTWA WYŻSZEGO
    VALUE CO-CREATION IN SERVICE-DOMINANT LOGIC – CASE OF HIGHER EDUCATION

  • NATALIA ŻAK, PIOTR PRZYBYŁOWSKI
    OCENA WPŁYWU CZYNNIKÓW MARKETINGOWYCH NA KONSUMENCKIE POSTRZEGANIE KOSMETYKÓW Z DODATKIEM MIODU
    EVALUATION OF MARKETING FACTORS IMPACT ON CONSUMER PERCEPTION OF COSMETICS WITH HONEY

  • JADWIGA GORĄCZKOWSKA
    WPŁYW OŚRODKÓW INNOWACJI NA AKTYWNOŚĆ INNOWACYJNĄ PRZEMYSŁU W WOJEWÓDZTWIE MAZOWIECKIM
    INFLUENCE OF INNOVATION CENTRES ON INNOVATION ACTIVITY IN INDUSTRY IN THE MAZOVIA PROVINCE

  • AGNIESZKA BOJANOWSKA, MILENA DZIEDZIC
    INNOWACJE W MARKETINGU USŁUG TURYSTYCZNYCH NA WYBRANYM PRZYKŁADZIE
    INNOVATIONS IN MARKETING OF TOURIST SERVICES ON SELECTED EXAMPLE

  • JAN POLCYN, GRETA POSZWA
    MODELLING THE EDUCATIONAL ADDED VALUE OF MATHEMATICS IN RELATION TO THE DEGREE OF SOCIAL DEVELOPMENT IN SELECTED MUNICIPALITIES IN POLAND
    MODELOWANIE EDUKACYJNEJ WARTOŚCI DODANEJ Z MATEMATYKI W POWIĄZANIU Z POZIOMEM ROZWOJU SPOŁECZNEGO W WYBRANYCH GMINACH POLSKI


DZIAŁ 3. POLSKA-UNIA EUROPEJSKA-SĄSIEDZTWO
CHAPTER 3. POLAND-THE EUROPEAN UNION-NEIGHBOURHOOD

  • ANTONII MICKIEWICZ, BARTOSZ MICKIEWICZ
    DZIAŁANIA W ZAKRESIE PRIORYTETU DRUGIEGO PROGRAMU ROZWOJU OBSZARÓW WIEJSKICH 2014-2020
    ACTIVITIES IN SECOND PRIORITY RANGE OF RURAL DEVELOPMENT PROGRAM 2014-2020

  • NATALIA TRUSOVA, VOLODYMYR TERNOVSKY
    THE STATE FINANCIAL SUPPORT OF AGRICULTURAL PRODUCERS IN UKRAINE
    POMOC RZĄDOWA PRODUCENTOM ROLNYM NA UKRAINIE

  • ARTUR ZIMNY, ROBERT JURCZAK
    HIGHER EDUCATION IN THE EUROPEAN, ALL-POLISH AND SUPRAREGIONAL STRATEGIES OF SOCIO-ECONOMIC DEVELOPMENT
    SZKOLNICTWO WYŻSZE W EUROPEJSKICH, OGÓLNOPOLSKICH I PONADREGIONALNYCH STRATEGIACH ROZWOJU SPOŁECZNO-GOSPODARCZEGO

  • ANNA MISZTAL
    ROLA FUNDUSZY UNIJNYCH W ROZWOJU PRZEDSIĘBIORSTW SPOŁECZNYCH W POLSCE
    ROLE OF UNION FUNDS IN THE DEVELOPMENT OF SOCIAL COMPANIES IN POLAND

  • JOANNA STEFAŃCZYK, BARTOSZ GOLNIK
    WYKORZYSTANIE ŚRODKÓW POMOCOWYCH NA ROZWÓJ PRZEDSIĘBIORCZOŚCI NA OBSZARACH WIEJSKICH W POLSCE
    THE USE OF AID FUNDS FOR THE DEVELOPMENT OF ENTREPRENEURSHIP IN RURAL AREAS IN POLAND